Stalo se to prakticky každému, kdo létá pravidelněji než jednou do roka. Dorazíte na letiště, najdete odletovou tabuli, a najednou zjistíte, že váš let má obrovské zpoždění. Dost pravděpodobně vás popadne panika, co budete dělat, jak vyřešíte následné spoje v destinaci, ubytování a tak podobně. Ti zkušenější dost možná skrytě zajásají. Za splnění určitých podmínek můžete totiž získat od společnosti velmi zajímavou kompenzaci, která dost možná v některých případech pokryje cenu vaší letenky jako takové.
Stačí splnit podmínky
Abyste mohli získat kompenzaci za zpoždění letu claimcloud.cz, tak budete muset splnit několik podmínek. Je nezbytné, aby vaše zpoždění bylo větší, jak tři hodiny, přičemž počítáme s časem příletu do destinace, nikoliv odletu. To znamená, že pokud odletíte se zpožděním tři hodiny, ale do cílové destinace dorazíte o dvě hodiny a padesát minut později, než bylo plánováno, kompenzace se na vás bohužel nevztahuje.
Další podmínkou je to, aby situace byla způsobena okolností, kterou letecká společnost mohla ovlivnit. Nejčastěji se jedná o stávky pilotů, letušek nebo jiného personálu. Jaké situace se naopak do možné kompenzace nevztahují?
- Živelné pohromy
- Špatné počasí
- Bezpečnostní situace
- Omezení letového provozu
Poslední podmínkou, kterou si budete muset ověřit, je to, jestli se na vás regulace EU 261/2004 vůbec vztahuje. Je nezbytné, aby byla splněná alespoň jedna podmínka z následujících tří. Let se musí uskutečnit v rámci území EU (nebo jiného členského státu, jako například Švýcarsko, Island, Norsko), let musí být operován společností, která sídlí v Evropě, anebo odletová destinace se musí nacházet na území EU nebo již zmíněného členského státu.
Splňujete podmínky? Pokud si nejste jistí, anebo nevíte, jak kompenzaci řešit, neváhejte kontaktovat odborníky, kteří vám pomohou s veškerými, nejenom právními náležitostmi.